منابع دکتری حقوق

دکتری 98 + اخبار دکتری حقوق+ منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری حقوق

منابع دکتری حقوق

دکتری 98 + اخبار دکتری حقوق+ منابع دکتری 98 + مصاحبه آزمون دکتری حقوق

بازار کار رشته حقوق بین الملل عمومی

رشته کارشناسی ارشد حقوق بین الملل به مجموعه اصول، قوانین و مقرراتی می پردازد که بر روابط اختصاصی جامعه بین المللی و به ویژه تابعان فعال حقوق بین الملل یعنی دولت ها و سازمانهای بین المللی در حوزه های مختلف صلح و امنیت، حقوقی، اقتصادی ، فرهنگی و… حاکم است. 

رشته حقوق بین الملل علمی است که به بررسی قواعد ،اصول و تکالیفی که بر روی رفتار و روابط بین سازمان ها و دولت ها و اشخاص در زمینه های مختلف میپردازد و موثر است.

دانشجویانی که قصد دارند در رشته حقوق با گرایش بین الملل تحصیل کنند ،در طول زمان تحصیل خود به مطالعه مباحثی, مثل: حقوق بین الملل خصوصی ، مسئولیت مدنی، حقوق بین الملل اسلامی، متون حقوقی به زبان خارجه، روش های مسالمت آمیز وحل و فصل اختلافات بین المللی می پردازند.

(برای دریافت سرفصل های آزمون دکتری رشته حقوق بین الملل عمومی کلیک کنید)

بصورتی که بعد از پایان تحصیل بر این دروس تسلط کامل دارند. مباحث مطرح شده در رشته کارشناسی ارشد حقوق بین الملل در سال های اخیر بیشتر اهمیت یافته ،لذا وجود متخصصانی در این حوزه در کشور ضرورت دارد. دانشجویان این رشته باید علاقه مند بوده و از آخرین تغییرات و تحولات این حوزه اطلاع داشته باشند.

فارغ التحصیلان رشته حقوق در هر یک از گرایش های حقوق که تحصیل کرده باشند، می توانند در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود به فعالیت بپردازند. 

*مشاغل مشترک رشته حقوق :1-فعالیت در شهرداری ها 2-مشاور حقوقی بانک 3- فعالیت در وزارت خانه ها و شرکت ها 4-وکالت دعاوی دادگستری

مشاغلی که بصورت مستقیم به رشته کارشناسی ارشد حقوق بین الملل ارتباط دارند و دانش آموختگان در صورت فعالیت در این شغل بیشترین ارتباط را بین رشته تحصیلی و شغل خود برقرار خواهند کرد :

قاضی وکیل دادیار کارشناس - مشاور حقوقی سردفتر استاد دانشگاه پـژوهـــشــگـر- کارشناس گمرک

نکته: فارغ التحصیلان رشته حقوق برای ورود به حوزه وکالت باید پروانه رسمی وکالت دریافت نمایند و باید در آزمون وکالت که هر ساله برگزار میگردد، شرکت کرده و قبول شوند.

 

www.phdphd.org

چه اینده ی شغلی در انتظار دکتری فلسفه منطق خواهد بود ؟

فلسفهٔ منطق شاخه‌ای از فلسفه است که به بررسی مسائل فلسفی ناشی از منطق می‌پردازد.

سؤالاتی از قبیل اینکه:
اعتبار یک استدلال به چه معناست؟
مراد از استنتاج یک گزاره از گزارهٔ دیگر چیست؟
صدق منطقی یک گزاره چه معنایی میدهد؟
چگونه می‌توان یک استدلال معتبر یا یک صدق منطقی را شناخت؟
کدام نظامهای صوری، منطق محسوب میگردند و چرا؟

در واقع همان طور که وظیفه فلسفه علم و فلسفه ریاضیات، بررسی مسائل فلسفی نشات گرفته از علم و ریاضیات است، هدف فلسفه منطق نیز بررسی مسائل ناشی از علم منطق است. که در حال حاضر در مقطع دکتری ازاد و سراسری در حال تدریس است (برای دیدن سرفصل های آزمون دکتری فلسفه منطق کلیک کنید)

رشته فلسفه منطق بطور سنتی بیشتر به آموزش فلسفه غرب می‌پردازد و هرچند که در این رشته به موازات فلسفه غرب، فلسفه اسلامی نیز تدریس می‌شود اما فلسفه اسلامی یک گرایش فرعی تلقی می‌گردد. ولیکن در رشته معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی تنها به فلسفه اسلامی پرداخته می‌شود.

آینده شغلی و بازار کار رشته فلسفه منطق

فارغ‌التحصیل فلسفه منطق از نظر شغلی یا باید به عنوان استاد یا معلم فلسفه به تدریس فلسفه بپردازد و یا در مراکز پژوهشی مثل دایره‌المعارف‌ها و پژوهشگاه علوم‌انسانی فعالیت بکند که البته در چنین مراکزی بیشتر فارغ‌التحصیلان فوق‌لیسانس و دکترای فلسفه فعالیت دارند و یک لیسانس فلسفه در صورتیکه فعال و علاقمند باشد، می‌تواند به عنوان دستیار پژوهشگر در بعضی از این مراکز مشغول به کار گردد.

 www.phdphd.org